Welcome to Miami! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Koen & Juul - WaarBenJij.nu Welcome to Miami! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Koen & Juul - WaarBenJij.nu

Welcome to Miami!

Door: koenenjuul

Blijf op de hoogte en volg Koen & Juul

07 Juli 2012 | Verenigde Staten, Miami

Eindelijk is het zover.. Onze Trip Around The World is begonnen! Na een super vet afscheidsfeest en 4 dagen afscheid nemen van iedereen is vandaag toch echt de dag dat we vanaf Brussel gaan vertrekken. Eerst nog even een heerlijk ontbijtje bij Julie en Jan(Oehh dit gaan we komend half jaar missen) en om half 7 dan eindelijk richting vliegveld.. Er was nog enige verwarring welk vliegveld, maar gewoon lekker in de relaxmodus en alles komt goed!
9 uur is dan toch echt het moment aangebroken om van onze ouders en broers en zussen afscheid te nemen.. En ja toch nog een klein cadeautje..Een USB stick met de boodschap deze pas in Londen te bekijken. En ja dit hebben we ook echt gedaan, super leuk!!
Kom je in het vliegtuig en zit er al meteen een kind achter je te schreeuwen en constant met haar voeten in je stoel te schoppen, relax….Vervolgens worden we volgens mij als ware backpackers gespot, want onze buurman schenkt ons zijn Jus D’orange (Zo armoedig zien we er toch niet uit??)..
Inmiddels vermaakt Koen zich al zo’n 2 uur op Heathrow. Zet hem voor een raam met een stopwatch in de hand en laat hem timen hoe vaak er vliegtuigen landen. Voor degene die geïnteresseerd zijn: Elke 2 min.
Nog even chillen bij Starbucks en dan kunnen we zo meteen gaan boarden voor onze vlucht richting Miami..
Jaaaa het is zover..Na 8 uur vliegen zijn we dan eindelijk in Miami..Welcome to Miami. Ok eerst even een auto huren en zoals echte backpackers horen te doen gaan we eens goed kijken waar we de goedkoopste auto kunnen huren.. Uiteindelijk zijn we de trotse huurders van een Hyundai, zonder navigatie. Maar weer een nieuwe kwaliteit ontdekt, want het kaartlezen gaat ons verdomd goed af. Echt waar zelfs zonder stress of irritatie! We zijn een top team in onze Hyundai!
Om half 9 komen we aan bij ons hostel. Relaxte kamer, even douchen en vervolgens de stad in. We lopen meteen richting Ocean Drive. Jeetje wat loopt hier een divers publiek rond. Mooi moment dus om even op het terras een hapje te eten en een lekker glaasje wijn te drinken. Om half 11 (04:30 NL tijd) zijn we toch echt gesloopt en gaan heerlijk naar bed.
Tsja en dan heb je een half jaar vrij en hoef je geen wekker te zetten..Tuurlijk wij zijn gewoon om half 7 wakker. Dan maar douchen en met de auto richting The Everglades. Ja The Everglades..Super vet, maar oh zo enorm toeristisch. Met 15 toeristen op een propellerboot door de Everglades op zoektocht naar de alligators. Resultaat 40 min op een boot en 1 alligator gespot die er meteen vandoor ging toen die ons zag. Gelukkig hadden we een kaartje inclusief alligator show ;)
Na een druk ochtendprogramma werd het tijd om uit te rusten, dus heerlijk naar het strand. Onderweg nog even een broodje scoren bij de Subway. Ok voor ons is het nu helemaal duidelijk waarom de Amerikanen zo dik zijn. Beetje tegenstrijdig toch dat een hamburger bij de MC Donalds 50 cent is en een klein bakje yoghurt 2,5 dollar. En niet te vergeten hoe veel fast Foods restaurants er zijn. Morgen gaan we ze echt tellen..
Ja en wat mag er verder niet ontbreken wanneer je in Miami bent? Juist een cocktail drinken op Ocean Drive..Ok de prijs hebben we het niet meer over, maar ze waren wel heerlijk!! We hebben er van geNOTEN.
Volgende morgen is het tijd om Miami Beach te verlaten en richting Key West te rijden. Voor de geïnteresseerde onder ons: The Keys bestaat uit 1600 kleine eilandjes die in verbinding staan door middel van verschillende bruggen. De langste brug is 13 km lang. Key West is het zuidelijkste punt van de Verenigde Staten dat behoort tot het continent Noord-Amerika. Voor de tijd van Columbus was de plaats bewoond door de indianenstam Calusa. In 1521 bracht de eerste Europeaan, Juan Ponce de León, een bezoek aan het gebied. Toen Florida een Spaanse kolonie werd ontstond er een volwaardige stad (Cayo Hueso).De beroemde schrijvers Ernest Hemingway en Tennessee Williams waren inwoners van Key West.
Onderweg het smerigste ontbijt ever gehad in een fastfoodrestaurant dat nog het interieur had van de jaren 70. Nou zo zag het eten er ook uit. Snel gegeten en onze rit voortgezet. Onderweg nog even bij een te leuk coffee house geweest! Wauw wat zag dat er leuk uit..En Elly we will never forget you!
Om half 3 komen we dan eindelijk aan bij Key West en ja vooruit plannen is niet onze sterkste kant. We hebben namelijk nog geen hostel geboekt en wat blijkt alles is vol! Ja en uiteindelijk is er dan toch nog een plekje in een gay and lesbian hotel.. Ziet er echt super leuk uit en met een swimming pool! Alleen erg jammer dat je er alleen naakt mag zwemmen.. John ;)
Nu zitten we heerlijk voor ons hotel te genieten met een Corona en gaan zo maar eens de stad verkennen.. Morgen onze laatste dag Miami en dan vliegen we in de avond naar Costa Rica! Op naar het echte backpackers bestaan!

Liefs Koen & Juul

P.S. Foto’s volgen snel (Als we iets bruiner zijn)

• 08 Juli 2012 - 07:24

Margot En Tom:

Leuk reisverslag! Al helemaal gewend aan het 'backpackersleven',
    We zijn benieuwd naar de foto's van de enige krokodil:)

• 08 Juli 2012 - 09:22

Geert En Nicky:

Jullie verslag leest als een boek, ben benieuwd naar de rest!

• 08 Juli 2012 - 10:10

Hans En Sylvia:

Juul en Koen, we wensen jullie heel veel plezier op deze fantastische reis!

• 08 Juli 2012 - 11:44

Eef:

Super Vet, zie het helemaal voor me!Op naar het volgende verhaal!xxx

ps jammer dat ik jullie net gemist heb!had de tellie weer eens niet bij me en was net 5 thuis weg!geniet ervan jongens!en have fun!dikke kus

• 08 Juli 2012 - 11:51

Roy P:

Geniet d'r van, en maak dr get onvergaetelijks van!

• 08 Juli 2012 - 12:51

Juulke:

Juul!
    Via facebook, zeen en huur ik van ogge reis! Wat geweldig!

Geniet dr heerlijk van met zien twie.

Groetjes van diene alde roomie;-)

xxx

• 08 Juli 2012 - 12:51

Juulke:

Juul!
    Via facebook, zeen en huur ik van ogge reis! Wat geweldig!

Geniet dr heerlijk van met zien twie.

Groetjes van diene alde roomie;-)

xxx

• 08 Juli 2012 - 12:57

John:

Haha...zie maar snel weg te komen uit dat enge hotel met zwembad!Ontzettend leuk verslag!!

• 08 Juli 2012 - 15:58

Guusje:

Super vet! Was al bang dat we geen verhalen meer te horen kregen voorlopig aangezien rennie bijna terug komt! Het komende half jaar hoeven we ons dus geen zorgen te maken!! Veel plezieeeeer xxx

• 08 Juli 2012 - 17:42

Gemma:

ha juul en koen. heb je verslag gelezen en moest af en toe lachen , echt jules ha ha.
    t is leuk om jullie reis te volgen,'veel succes verder en tot schrijfs. gr gemma

• 08 Juli 2012 - 21:04

Ruut:

He Zussie en Koen! Wat geweldig om te lezen! Hoe heerlijk om niets te moeten en gewoon lekker genieten van alles en dit samen te doen. leuk om jullie zo te volgen..., we houden alles bij,

Liefs,

Wouter, Ruut, Robin en Daan!

• 08 Juli 2012 - 21:04

Ruut:

Liefs,

Wouter, Ruut, Robin en Daan!

• 28 Juli 2012 - 20:16

Jjj.huigen@ziggo.nl:

ik heb aan jullie gedacht in key west, jullie ook aan mij?